Tuesday, June 3, 2008

Sesat...

Huhu...nak cerita pun malu but since nothing to do while waiting for hubby to pick me up from work, so nak kongsi skitlah citer bodoh diriku semalam. Yesterday I drove home from the office. Usually I used the same old long route to get to the Putrajaya highway. Sebenarnya adalah one short cut ni. Hubby selalu bila amik I guna that short cut. And Syahrin pun slalu suruh I follow dia so that lalu short cut which I usually refused coz malu beb...akak ni bawak slow cam siput...hehehe...lagipun akak ni lembab skit bab nak memulakan perjalanan. So bila dah tahu satu jalan ikut jelah. But yesterday tetiba rasa cam confident sangat nak ikut short cut. maklumlah kalau car pool ngan hubby pun lalu jalan tu. I thought bila drive nanti I surely remembered the route and malaslah nak tanya hubby coz in my mind takkan lah boleh terlupakan...walaupun tak ingat sekarang but bila drive tu and tengok jalan mesti akan teringat and wallaa confirm tak sesat. So..dengan confidentnya tanpa sebarang debaran I decided to go for the shortcut. 1/3 perjalanan adalah lancar. Tetiba sampai simpang 3..haram..tak ingatlah plak nak lalu jalan mana. Pikir-pikir..I took the straight road. Dengan confident lagi. Tapi tetiba je bila tengok jalan tu...walamak ngaper tak familiar plak..mak oii confirm dah salah jalan...huhuhu..tapi jangan risau masih lagi confident. Bawak jelah. Lama-lama makin dah taktau dah kat mana. Time tu rasa cam nak nangis jek. Frankly speaking I ni jenis yang cepat gabra. Lepaih tu barulah rasa nak call hubby..
Me : Bang, I sesat ni. Camaner?
Hubby : Hahahaha (Ada ke patut dia gelak..dahla orang tengah gabra)..u kat mana?
Me : Entahlah..tapi still dalam Putrajaya. I nak cari presint 16lah
Hubby : Carilah Cyberjaya biru. Lepas tu nanti jumpa signboard KLIA
Me : Hem..tah mana-mana nih. Tak jumpa pun Cyberjaya.
Hubby : Pandai-pandailah u cari jalan keluar...
Hampeh sunggussss...well I take that as a challenge...I finally jumpa gak jalan. But only after half an hour punya pusing satu Putrajaya. My friend said baguihlah sesat, nanti boleh terus ingat banyak jalan...jangan harap I will remember..tak ingat jugak...
Lagi satu berita hangat terkini...harga minyak naik...to RM2.7. Banyak tu. Kalau kereta ku yang comel ni sebelum ni cuma RM55 full tank ni musti RM80. Ada ke maknanyer keta comel minyak dah macam keta besau. Ku kuciwa. Anda semua tak kuciwakah? ha..jawab sendiri...apa nak buat?....tahu takpa...pandai-pandailah lepas ni..tulah sapa suruh......(read between the lines)..kena tunggulah jawabnya...say no more kang kena ban plak.

7 comments:

syida said...

hmm... nasib baik setakat sesat kat area putrajaya..kalau masuk area dengkil...mau menangis....buat plak.. minyak abis....huhuhu....mmg bleh buat skrip citer hantu....

nuruliz said...

Tulah pasal aku slalu ngeneng kat kau tompang keta kau. Hehehe..bukan apa kang kita plak sesama sesat.

Ahmad Javanese said...

Roti naan kaya cheese

betui wahai Wan :) Minyak keter aku dulu RM75-77 full tank. Aku mmg dah syok :D

TAPI!!!

RM2.70 tetiba timbul...

Langsung jadik RM105-107 :(

Aku agak kuciwa. TApi aku semalam testing bawak kereta al SLOW (yakni speed dalam 90-105)... dan aku tak tekan minyak power2.

last sekali... dari NILAI sampai ke BANDAR BAHARU (Border Kedah Perak n PEnang).... dapat HALF TANK!

So aku rasa, since kita pon takleh nak kawal harga minyak... maka kita buleh kawal kekuatan kita tekan pedal kereta insya-Allaah. :D

Weh... ko rasa kalau Ayam kurma campur daging kari India apa jadi ek? Sodap tak?

nuruliz said...

kalau kurma ayam campur daging kari India = Jawa...isk mestilah tak sedap. Kau pernah rasa ke? Setakat asik rasa tudung aku jek..cis bila nak ganti tudung? Aku nak yang hebat dan kelass punyer...

Sir Brut said...

hahahahhah....kena berkampung kt putrajaya...huhuhuh bole buat cinta hantu

Anonymous said...

sabar jerlah kawan aku aku yg sorang nih..... kalo g alamanda sesat lagi tak rasenyea????

nuruliz said...

Sir Brut and Syida,
Tak de maknernyer cerita hantu kalau setakat siang. Tapikan kalau hantu KJ adalah kot..hehehehe.

Emy,
Aku rasa sesat lagi. Ada berani nak naik ngan aku lagi?...