Tuesday, July 1, 2008

A trip to JB

I went to JB two weeks ago. Saja jalan-jalan cuti-cuti Malaysia. Me and hubby memang suka berjalan. So we decided nak pi ke JBlah. Lama tak pi. The last time I went there was in 2005 during our conference. My fondest memory masa kat JB was when me and a couple of good friends went to Zalin's house. Masa tu makan menda yang cucuk-cucuk tu...ABC chocolate..yummy. So my main intention was to find the food that I once ate and lain-lain yang tak sempat nak makan.

So i took a one day leave..on Friday. We stayed at Hyatt..hehehe biasalah i like staying at hotel yang best2..biasalah berlagak kan....kuikui yang penting best..duit nanti kira..hotel tu bolehlah nampak laut. When we checked in my hubby terus tengok kat window dan nampak banyak betul kapal peronda..we thought Malaysia punya police marin but after asking around rupanya Singapore punya. Banyak betul yang nak jaga perairan. Apa ingat orang Mesia ni sesuka hati jek nak masuk sana tanpa izin. Puhlizzz..tak kuasa akak...


Then we decided to go to Danga Bay for quick lunch. Sampai sana we had nasi lemak ngan ikan..sedap gak. But yang tak sedapnyer suddenly my daughter saw chuchu train...ada macam tempat main-main kat situ....so she kept on crying nak naik train. But itu siang. Belum train nak jalan. Susahnya.


Second day went to the zoo. Oklah gak zoo kat situ. But binatang semua cam kurus. Daughter ajak naik yang cycling boat tuh...naiklah mama dan papanya walaupun the lake was small and dirty. The pelican was swimming with us. Tu yang daughter suka sangat tu...


That night we went to Danga Bay coz daughter kept on mentioning the train. In the end me, hubby and daughter got on the train. Sorang RM4 and pusing tak sampai 10 minutes. Isk isk anaknyer pasal. Lepas tu naik merry go round plak. Sorang RM4. Hem...cekik darah betul. So I told hubby..nak kena balik cepat kalau tak boleh pokai ni.


The food that I longed to eat...hemm..takde maknernyerr. Tak sedap coz a friend told me banyak yang dah tutup. Secara keseluruhannya a trip to JB was good cuma I don't think I'll go there for cuti-cuti Malaysia again coz expensive bangat sana. Next destinantion...pi Penang plaklah. Lama tak pi.


Anyway here are the pics taken during the trip. Nak story panjang-panjang pun maleh coz bila dah lama dah basi.

View from my room..nice huh..
Me hotel stay

Tengah kayuh boat dalam lake yang kotor

Fuh..nekmatnya...ABC with chocolate..

Suka sangat ngan background tu..kalau sesapa buat wedding kat situ..so romantic

No comments: