Wednesday, December 3, 2008

Kota Kinabalu Part 2

Kali ni entry pasal kat KK memang ber part-part sebab banyak gambar nak upload. Part 1 stop bila sampai hotel kan..so after being left by hubby, the lil one and I went to the Centre Point to buy some things such as her diapers, susu, biskut and 'jajang'. Masa nak turun the lil one was so in a good mood. She wanted to carry her back pack along. She was smiling and singing all the way. Unfortunately bila sampai kat Centre Point tuh which was only opposite our hotel, she started asking for her ribena. I tottaly forgotten to pack the ribena along with me, sebab I thought nak pi sat jek so takpelah. How wrong I was. So I told no ribena. She asked for susu plak. I said no susu too. Lepas tu dia nak air so I told her mama will buy water at the supermarket. I thought she understands but sebenarnya takpun. Dia nangis sambil jerit2. I had to go jugak because her diapers yang we all bawak from KL dah nak habis and susu pun takde and I am hungry too. So she asked me to 'atum' (carry her). Oklah before beli barang memanglah senang but u just imagine having to carry her with two full groceries bags and a bag of McDonalds..fuh macam nak tercabut tangan nih. Waktu tu bila sampai depan pintu bilik hotel my hands and knees have become macam sayur...letih tul. Masuk bilik isk pulas-pulas telinga se kecik tuh. Seriously my patience with her that day memang dah berkureng. But as usual dia buat muka selamba sambil makan fries and watching Tom and Jerry. Hemmmm...anak bapak..

So there goes our day...

2nd day is work day. Nervous ba...kerja tempat orang kena handle banyak benda....alhamdullillah walaupun ada gak stumble here and there tapi semua berjalan lancar. But very tiring. Lunch tak sempat makan. Had a lunch date with a friend tapi got to cancel coz tak sempat. The matter proceeded sampai jam 5. And malam tu big bos ada so they prepared a dinner...informal ba. Biasalah kalau pi Sabah tak sah kalau tak makan seafood and Sabah veggie. Seronok sebab dapat borak-borak with old friends sambil makan sedap. But sedih gak coz hubby and the lil one duk hotel. Kita makan sedap-sedap..tah apa yang they all makan...hemmmm..but the restaurant kasik tapau makanan yang tak habis. Banyak sangat sampai we all macam terkejut bila makanan kena kasik letak. Aduss I ate banyak qada yang satu hari tak makan...kuang kuang kuang.....

Butter prawn

Makan nasi...lapar seh

Antara lauk pauk...sedap...actually banyak lagi tuh...ketam, sup...

Dessert

No comments: